DARACOL COLLAGEN




ISI KANDUNGAN : 15 SACHETS


 HARGA MURAHCHEAP : RM 43
HARGA PASARAN : RM 49

PRA CAMPURAN KOLAGEN MARIN ( TYPE I & TYPE II ), CERI ACEROLLA, ASTAXANTHIN DAN EKSTRAK MARIGOLD.

3 KALI LEBIH EFEKTIF

TELAN TERUS

FOR MEN AND WOMEN





*****************************************
ANTARA KANDUNGAN ISTIMEWA DARACOL
******************************************



Kolagen Type II

  • Kolagen Type II merupakan kolagen yang melancarkan pergerakan sendi juga membekalkan kadar yang tinggi chondroitin sulphate (CS).
  • CS ialah salah satu dari enam Glycosaminoglycans (GAG) yang membantu membentuk tisu penghubung kulit, tendon, rawan, ligament dan matrik tulang.
  • CS merupakan jumlah terbanyak GAG dalam badan. CS ialah sebatian anti radang yang sangat berkesan tanpa meninggalkan kesan sampingan negative.

Kolagen Type II mempunyai pelbagai manfaat perlindungan :-

1. Menghalang penghadaman protein rawan
2. Memprogram Chondrocytes yang memusnahkan untuk mengurangkan keradangan.
3. Menggaklakkan rawan baru
4. Meningkatkan pengeluaran HA dan seterusnya menghasilkan cecair pelincir sunovial yang tebal dan berkesan untuk sendi.
5. Melindungi permukaaan rawan dari kerosakan oksidatif (radikalbebas) dan pencernaan enzim
6. Bertindak sebagai anti radang/ sakit yang sangat berkesan.




***********************
RAMUAN / INGREDIENTS 
***********************
  • DEKSTROSA
  • GAM AKASIA
  • DELIMA
Delima banyak mengandungi anti oksidan. Ia merupakan vitamin danenzim yang dikenali untuk mengekalkan ketumpatan rendah lipoprotein atau kolesterol tidak baik dari pada pengoksidaan dan menyebabkan ateroklerosis atau pengerasanateri. Biji buah Delima Organik bertindak seperti aspirin, menghalang platlet darah dari pada melekat bersama dan membentuk pembekuan darah yang merbahaya.
Anti oksidan juga menampan kesan kerosakan radikal bebas kepada sel-sel tubuh badan yang disebabkan oleh pengoksidaan. Radikal bebas dihasilkan oleh fungsi dalam badan dan elemen-elemen luar seperti radiasi matahari. Oleh kerana kita tidak berupaya menghentikan berlakunya radikal bebas dan pengoksidaan, adalah penting untuk mengambil makanan tambahan yang membantu meneutralisasikan potensi kerosakan. Penyelidikan juga telah menunjukkan memakan biji Delima Organik dan meminum jusnya boleh meningkatkan kandungan oksigen ke jantung.
Kajian lain juga menunjukkan bahawa terdapat kemungkinan Delima Organik boleh melawan penyakit “matipucuk” Buah ini juga mungkin mengurangkan radang arthritis. Dengan memperlahankan enzim yang merosakkan tulang rawan.



    • BUAHAN CAMPURAN
    • KOLAGEN IKAN TYPE I DAN II
    • BERI CAMPURAN


      • CERI ACEROLLA
      Acerola (MalpighiaGlabra) juga dikenali sebagai ceri Barbados adalah sejenis pokok berbuah tropika atau pokok renek atau kecil yang tergolong dalam sepsis Malpighiaceae. Ia berasal dari West Indies dan Utara Amerika Selatan dan banyak ditanam di India. Banyak kajian Acerola dibuat didalam makmal dan adalah didapati ianya merupakan anti oksida yang amat kuat dan berkesan dan mempunyai potensi melawan kanser.
        • ASTAXANTHIN
          Astaxanthin adalah karotenoid dengan antioxida yang sama dengan beta-carotene. Ia bertindak sebagai pewarna merah bagi salmon, trout, udang, ketam dan sejenis alga termasuk Haematococcus Pluvialis.
          Astaxanthin mempunyai 6 profil biologi iaitu : pro vitamin A, aktiviti anti radang, pengubahsuaian tindak balas biologi, pas rintangan darah ke otak dan pas rintangan darah ke retina dan anti oksidan.
          Sebagai anti oksidan Astaxanthin membantu dalam merawat keadaan seperti hipertensi, diabetes, hiperkolesterol, arteriosclerosis, sesetengah jenis cancer dan penyakit kulit. 



          • EKSTRAK MARIGOLD


          Bunga matahari mengandungi pelbagai karotenoid anti oksidan yang memberikan warna oren dan kuning yang terang pada kelopak bunga. Anti Oksidan adalah sebatian yang membantu melindungi sel-sel daripada kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas atau molekul berbahaya. Radikal bebas adalah bahan yang terhasil dari fungsi normal badan atau factor persekitaran seperti asap rokok atau pelbagai jenis pencemaran lain.



          Radikal bebas boleh merosakkan sel-sel dalam badan sehingga ianya mampu merosakkan DNA. Hasilnya radikal bebas ini adalah punca atau pembawa kepada penyakit dan pelbagai jenis kanser.


          Pengambilan anti oksidan yang tinggi membantu bagi memerangi kerosakan yang terhasil daripada radikal bebas. Karotenoid utama dalam bunga matahari adalah Lutein dan Zeaxanthin dimana ianya sering didapati bersama serta Lycopene. Institut Linus Pauling melaporkan bahawa Lutein dan Zeaxanthin adalah satu-satunya anti oksidan yang ditemui di retina mata dimana ianya mampu melindungi mata dari katarak dan degenerasi macular. Lycopene dilapurkan dapat mengurangkan risikokan serprostat dan penyakit jantung.

          • STEVIA
          Stevia adalah sejenis tumbuhan yang mempunyai daun yang manis. Daun ini digunakan bagi tujuan memaniskan minuman dan bertindak sebagai pengganti gula. Sejak zaman dulu lagi suku kaum di Paraguay, Brazil dan Bolivia telah menggunakan daun stevia untuk memaniskan minuman teh dan juga untuk tujuan-tujuan perubatan. Perkara yang menarik ialah stevia tidak member kesan kepada paras gula dalam darah sekaligus membuktikan ianya sejenis pemanis yang mengandungi kalori yang sangat rendah dan dipercayai mampu member banyak kelebihan pada pesakit diabetes.



          ************************
          CARA PENGAMBILAN
          ************************
          • AMBIL 1 SACHET DAN TUANG TERUS KEDALAM MULUT
          • DICADANGKAN PENGAMBILAN SEBANYAK 2 KALI SEHARI IAITU SEBELUM SARAPAN DAN SEBELUM TIDUR
          • BOLEH DIMINUM BERSAMA AIR SUAM, AIR SEJUK ATAU JUS BUAH - BUAHAN


          *********************
          CARA PENYIMPANAN
          *********************

          • SIMPAN DI TEMPAT DINGIN DAN KERING
          • ELAKKAN TERDEDAH KEPADA CAHAYA MATAHARI TERUS DAN KELEMBAPAN







          Share on Google Plus

          About Unknown

          This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
            Blogger Comment